Radiomainoskilpailusta audiomainoskilpailuksi muuttuneeseen Kaikuun voi tänä vuonna osallistua äänimainoksilla, jotka on kuultu kotimaisten radiokanavien lisäksi radioyhtiöiden omistamilla alustoilla viimeisen vuoden aikana.
RadioMedian vuosittaisen Kaiku-kilpailun tarkoituksena on kehittää suomalaisen audio- ja radiomainonnan tasoa, kohottaa tekijöiden ammattitaitoa sekä lisätä suomalaisen audiomainonnan arvostusta. Kilpailuun saa osallistua mainoksilla, jotka on ensiesitetty vähintään yhdellä kotimaisella radiokanavalla, tai tänä vuonna myös radioyhtiön omistamalla alustalla 14.11.2022–31.12.2023.
Alustojen mukaan ottamisen lisäksi Kaiku-kilpailun kategorioihin on tullut uusi Audiokonsepti-sarja, jossa mitataan määrätietoista ja kokonaisvaltaista audion konseptointia. Aiempi musa/jingle on muutettu mainosmusiikki-kategoriaksi. Tänä vuonna jaetaan myös Vuoden korvamato -erikoispalkinto. Sääntöjä on myös muutettu niin, että työn voi nyt ilmoittaa niin moneen kategoriaan kuin se sopii. Myös jokaisesta kategoriasta tullaan aina valitsemaan voittaja.
Kaiku-kilpailussa on tänä vuonna yhdeksän kategoriaa: Tuotteet, Palvelut, Paikallinen, Yhteiskunnallinen, Yrityskuva, Mainosmusiikki (ennen musa/jingle), Yritysvastuu, Teho sekä Audiokonsepti (uusi!).
Kilpailuun ilmoittautuminen alkaa 4.12.2023 ja päättyy 17.1.2024. Shortlista julkistetaan helmikuussa 2024 ja parhaat mainokset palkitaan KaikuGaalassa keskiviikko-iltana 13.3.2024 Valkoisessa Salissa Helsingissä.
Kaiku-kilpailun järjestää kaupallisten radioiden kattojärjestö RadioMedia ry.
Osallistu kilpailuun - lue lisää osallistumisesta.
Jos sinulla on kysyttävää kilpailusta, ota yhteys kilpailun järjestäjään RadioMediaan:
Inka Forss, inka.forss@radiomedia.fi